参加登録 Registration

※2025年10月公開 To be released in October 2025

  • 参加登録について About Registration
  • 禁止事故・注意事項 Prohibited accidents and precautions
  • 参加登録フォーム Registration Form

 参加費につきましては、大会概要のページを参照ください。
 Please refer to the conference overview page for participation fees.
 ▶ 大会概要 Overview 

※昨年度版※ 参加登録について About Registration

スケジュール
※変更があった場合は、メールまたは開催案内ページでご案内します。

  • 11月4日(月):早期参加登録締切、講演取り消し締切
  • 11月20日(水):参加登録締切
  • 11月21日(木):講演予稿集(PDF)公開 ※アクセス情報は参加費の入金確認後にお知らせします。
  • 11月25日(月):参加費・懇親会費の支払い期限
  • 11月29日(金)予定:現地会場用参加票、オンライン会場用ログイン情報をメール配信
  • 12月5日(木):第57回安全工学研究発表会 1日目、懇親会
  • 12月6日(金):第57回安全工学研究発表会 2日目

参加登録の流れ

 1. 新規登録 2. 事務局から請求書送付 3. お支払い 4. 参加登録完了

  1. 本ページ下の登録フォームにて必要事項をご登録ください。
    ※フォーム送信後、ご登録いただきましたメールアドレスに登録受付のメールが届きます。
  2. 1の登録完了後、事務局から請求に関する連絡を1週間以内に差し上げます。お支払い方法は銀行振込となります。
  3. 2でお送りする内容にて、お支払いをお進めください。
  4. お支払いの完了を以て参加登録完了となります。
  5. 11月29日(金)(予定)で、現地会場への参加票とオンライン会場へのログイン情報をメールにてお知らせします(参加方法にかかわらず、両方お送りします)。
  6. 参加票は現地での入場時に使用しますので、紙に印刷またはスマートフォンなどにダウンロードの上、ご持参ください。なお、登録内容の変更は、事務局(jsse-2004@nifty.com)へメールにてご連絡ください。期日(11/28(木))以降のご対応はいたしかねますので、あらかじめご了承ください。
  • キャンセルは、早期申込みの締切(2024年11月4日 23:59)までに事務局へご連絡ください。
    2024年11月5日(火)0:00以降のキャンセルおよび返金はできませんので、ご注意ください。
  • 代理参加は可能ですので、11月28日(木)までに事務局へ変更後の参加者名をご連絡ください。

11月4日までのキャンセルと返金対応について
登録者ご本人からのキャンセル依頼後、事務局は参加費から振込手数料を差し引いた額を返金します。

参加費(税込み)

会員種別 早期申込 ※
(~11月4日まで)
通常申込
(11月5日~11月20日)
安全工学会会員
及び協賛団体会員
一般 1人 6,000円 7,000円
学生 1人  2,000円 3,000円
非会員 一般 1人  8,000円 9,000円
学生 1人 3,000円 4,000円

※早期申込期間(11月4日 23:59まで)にお申し込みいただくと1,000円割引になります。11月5日(火)~11月20日(水)の受付分は通常価格となります。なお、割引適用の基準日はお申込み日ですので、振込は11月5日以降でも問題ありません。

  • 参加費には講演予稿集代金(税込)が含まれます。
  • 協賛団体の会員の方は、当会の会員価格で参加いただけます。
  • 11月5日(火)0:00以降のキャンセルはできませんので、ご注意ください。
  • 振込期限は11月25日(月)です。振込期限を過ぎる場合は、事前に振込予定日をご連絡ください。
  • 当日の参加受付はいたしませんのでご了承ください。

懇親会について
※懇親会招待者には、事前に事務局よりご連絡を差し上げます。

会場:富山県民会館 8階 バンケットホール(富山県富山市新総曲輪4番18号)
   富山国際会議場から徒歩約5分 >>アクセス
日時:12月5日(木) 18:00~ 先着120名で開催予定
参加費:一般 8,000円、学生 4,000円(ともに税込)招待者 無料

  • 参加登録フォームにてお申込みのうえ、参加費と同様、事前にお支払いください。当日のお申込み・お支払い受付はいたしません。
  • 感染症等の状況によっては中止となる場合があります。

Schedule
If there are any changes, we will announce them on the event information page or by e-mail.

  • November 4 (Mon): Deadline for Early Registration, Deadline for Cancellation of Presentation
  • November 20 (Wed): Deadline for Registration
  • November 21 (Thu): Proceedings (PDF) available. *Access information will be provided after confirmation of payment of registration fee.
  • November 25 (Mon): Deadline for payment of registration fee and banquet fee
  • Around November 29 (Fri.): Registration tickets for on-site venue and login information for online venue will be sent via e-mail
  • December 5 (Thu): The 57th Annual Conference of The Japan Society for Safety Engineering Day 1 and Social Gathering
  • December 6 (Fri): The 57th Annual Conference of The Japan Society for Safety Engineering Day 2

Registration Process

 1. Registration via online form, 2. Invoice sent from the secretariat, 3. Payment, 4. Registration completed

  1. Please register using the online form on this page. After submitting the online form, you will receive an email to your registered email address accepting your registration.
  2. After the procedure described in step 1, the secretariat will contact you within one week regarding billing. The payment method is the same as the membership fee.
  3. Please proceed with the payment.
  4. Registration will be completed upon receipt of payment.
  5. Around November 29 (Fri.), you will receive an registration ticket for on-site venue and login information for online venue by e-mail (both will be sent regardless of the type of participation).
  6. A barcode will be printed on the on-site registration ticket. Please print it out on paper or download it to your mobile devices and present it at the registration desk on the day of the event.

 Change or Cancellation of Application after Registration

  • Please contact the office by e-mail (jsse-2004@nifty.com) to make any changes to your registration.
  • Please note that we will not be able to respond to any changes after the deadline.
  • Cancellations must be received by the Secretariat by the early registration deadline (November 4, 2024, 23:59).
  • Please note that cancellations and refunds are not possible after 0:00 on November 5, 2024 (Tuesday).
  • Substitute participants are allowed; please contact the secretariat by November 28 (Thu.) with the name of the participant after the change.

Cancellation and Refund Policy until November 4
After a cancellation request from the registrant himself/herself, the secretariat will refund the registration fee minus the transfer fee.

Participation Fee
Below are the amounts through November 4. Amounts in parentheses [ ] are for November 5 through November 20.
The secretariat will contact those who are eligible for the invitation in advance.

  • Invitee: Free
会員種別 Early Registration  ※
(through Nov. 4)
Normal Registration
(Nov. 5 - Nov.20 )
JSSE Member and Partner Organization Member General 6,000 yen 7,000 yen
Student 2,000 yen 3,000 yen
Non member General 8,000 yen 9,000 yen
Student 3,000 yen 4,000 yen

The discount will be 1,000 yen if you apply during the early application period (until November 4, 23:59); the regular price will be applied to applications received between November 5 (Tue.) and November 20 (Wed.). The base date for applying for the discount is the date of application, so payment can be made after November 5.

  • The registration fee includes the cost of the Proceedings (tax included).
  • Members of the sponsoring organization may participate at the price of our membership.
  • Please note that no cancellations will be accepted after 0:00 on November 5 (Tue.).
  • The deadline for bank transfer is Monday, November 25. If you plan to miss the transfer deadline, please let us know in advance the date you plan to make the transfer.
  • Please note that no registrations will be accepted on the day of the event.

Social Gathering
The secretariat will contact those who are eligible for the invitation in advance.

Venue: DENKIBUIL BANQUET (Toyama Prefectural Hall 8F)
    4-18 Shinsogawa, Toyama-city Toyama, 930-0006, Japan
    5 min. walk from Toyama International Conference Center.   >>Access
Date & Time: Thursday, December 5, 18:00- Scheduled for 120 people on a first-come, first-served basis
Admission: 8,000 yen for adults, 4,000 yen for students, Free for invited guests

  • Please register using the registration form and pay in advance as well as the registration fee. No registrations or payments will be accepted on the day of the event.
  • The event may be cancelled due to infectious disease or other conditions.

 

※昨年度版※ 禁止事項・注意事項 Prohibited accidents and precautions

参加登録の前に、以下の禁止事項・注意事項をご確認ください。

禁止事項

  • 講演や演題発表のすべてまたは一部を、電磁機器にデジタル情報として保存する行為
     例)画面のスクリーンショット、録画、音声などの保存
  • 講演や演題発表で用いられた動画ファイル、PDFファイルを不正取得・不正印刷する行為
     例)不正なソフトを用いて強制的にファイルをダウンロードする・印刷するなど
  • 講演や演題で発表された数値データやアイデアを不正に他で公表する行為
     例)スライドを撮影して自分の講演で披露する、SNSでスクリーンショットをアップして紹介する、など
  • SNSなどで、発表者やその他の方の個人情報や機密情報を書き込む行為
     例)発表内容から推察して事例の発生先を書き込む、関係者のE-mailアドレスを書き込む、など
  • SNSなどを用いて、通常の学術的議論を超えた人格を否定するような誹謗中傷・非難、特定の人物・組織の信用を失墜させるような書き込み等を行う行為
     例)○○は馬鹿だ、△△は気に入らない
  • web会場で用意したコメント欄の書き込み内容に問題があった場合は、安全工学会事務局(jsse-
    2004@nifty.com)までお申し出ください。内容を確認し必要な処置を行います。なお、その場のコメント欄では絶対に注意や非難をしないようにしてください(いわゆる炎上の防止のため)。
    ・その他、学会に関わらない情報を書き込む行為
    例)コマーシャルのための説明・URL、個人的連絡事項

注意事項

  • 参加登録締切後は、ご都合により参加いただけない場合も含め、参加費の返金はいたしません
  • 何らかの不都合で発表が滞った場合は、予稿集を以って発表に代えさせていただきます

Please read the following prohibitions and precautions before registering to participate.

Prohibited acts

  • Saving all or part of a lecture or presentation as digital information on an electromagnetic device
     Example: screenshots, recordings, audio, etc.
  • Unauthorized acquisition and unauthorized printing of video files and PDF files used in lectures and presentations.
     Example: Forcibly downloading and printing files using illegal software.
  • Improperly publishing numerical data or ideas presented in a lecture or presentation elsewhere
     Example: taking pictures of slides and showing them in your own lecture, uploading screenshots to social media, etc.
  • Posting personal or confidential information of presenters or other people on social media, etc.
     Example: Posting the location of incidents based on inferences from the content of presentations, posting email addresses of related parties, etc.
  • Using social media etc. to post libelous or slanderous comments that go beyond normal academic discussion and deny the dignity of a person or organization, or posts that discredit a specific person or organization.

Notes

  • There will be no refunds for participation fees after the deadline for registration, even if you are unable to attend for personal reasons.
  • If the presentation is delayed due to some unforeseen circumstances, the proceedings will be used instead.

参加登録フォーム

参加登録 第57回安全工学研究発表会 Registration The 57th Annual Conference of the Japan Society for Safety Engineering

「講演者」は講演発表者のみです(ポスター発表含む)。登壇しない共同研究者の方は「一般参加者」を選択してください。


Only presenters are eligible for the “Speaker” category (including poster presentation). If you are a co-researcher who is not a speaker, please select “General Participant”.

企業展示のスタッフ(聴講なし)で懇親会のみご参加の方は、「展示スタッフ(懇親会のみ参加)」を選択ください。懇親会費の請求書を発行します。※この場合、オンライン会場へのログイン情報はお送りしません。また、講演予稿集の冊子版をご希望の場合は通常価格となりますので、ご了承ください。

非会員の方は「非会員」、招待者の方は「招待者」とご記入ください。会員の方で会員番号が不明な場合は、事務局までお問い合わせください。


If you are a non-member, please write “Non-member”; if you are an invitee, please write “Invitee”. If you are a member and do not know your membership number, please contact the Secretariat.

懇親会は、12月5日(木)の講演終了後、定員120名(先着)で開催予定です。懇親会の参加費は、研究発表会の参加費と同様にお支払いいただきます。
ただし、感染症等の状況によっては中止となる場合がございますので、ご了承ください。その場合、お支払い済みの懇親会参加費は返金いたします。
当日の懇親会参加申込みや参加費お支払いは受け付けませんので、ご了承ください。
懇親会への招待者へは、あらかじめ事務局よりご連絡を差し上げております。


A social gathering will be held after the lecture on December 5 (Thu), with a max capacity of 120 (first-come, first-served). The social gathering fee must be paid in the same way as the registration fee.
Please note, however, that the social gathering may be canceled depending on the status of infectious diseases and other conditions. In such a case, the fee already paid will be refunded.
Please note that we will not accept applications or payment for the social gathering on the day of the event.
Invitees to the social gathering will be contacted in advance by the secretariat.

姓名の順にお書きください。アルファベット表記の方はアルファベットでご記入ください。


Please write family name, then given name (please enter in alphabetical order).

カタカナでご記入ください。アルファベット表記の方はアルファベットでご記入ください。


Please fill out the form also in the alphabet.

所属先がない場合は、「なし」とご記入ください。
If you do not have any affiliations, please enter “None”.

日本国内からのご参加か、または海外からのご参加かをご回答ください。海外からご参加の方は、国名をご記入ください。


Please indicate whether you are participating from within Japan or from overseas. If you are coming from overseas, please indicate your country.

参加登録の完了・変更・取消の際に受信できるメールアドレスを入力してください。
オンライン会場へのログイン情報も、このメールアドレス宛てにお送りします。オンライン会場には、当日のZoomアクセス情報を掲載します。
現地参加を選択された方も含め、全員にオンライン会場へのログイン情報をお送りします。


Please enter an e-mail address that you can receive when completing, changing, or canceling your registration.
Login information for the online venue will also be sent to this e-mail address. The online venue will include Zoom access information for the day of the event.
Login information for the online venue will be sent to all participants, including those who choose to participate on-site.

講演予稿集は、すべての参加者にPDFにて提供いたします。さらに冊子印刷版が必要な方は、下記にてお申込みください。
税込み価格:1冊3,000円、送料430円(レターパックライト)
注:本価格は参加登録者のみに適用されます。通常販売価格は1冊6,000円です。


The proceedings will be provided in PDF format to all participants; if you would like a printed version of the proceedings in addition to the PDF, please request it below.
Booklet price: 3,000 yen per book, Shipping: actual cost
Note: This price applies to registered attendees only. Regular price is 6,000 yen per book.

上の項目で「冊子版を希望する(会期後の送付を希望)」と回答された方は、送付先を以下にご記入ください。住所は郵便番号と都道府県からご記入ください。


If you indicated "I would like a printed version (Send after the event)", please provide your mailing address below. Please be sure to include your zip code and country.

「他の参加者とまとめて発行」を選択された場合は、まとめたい受講者名を代表の方がExcelにご記入のうえ、事務局(jsse-2004@nifty.com)まで送信ください。「その他」を選択された方も、連絡事項欄に具体的にご記入ください。


 ● 請求書のまとめ発行希望用Excel
 ※先に「入力例」シートをご確認の上、「入力用シート」へご記入ください。


If you selected “Issued together with other participants”, the representative should fill in those participants' names in Excel and send it to the Secretariat (jsse-2004@nifty.com). If you selected “Other”, please also provide specific details in the Any Questions or Communications box.

会場内に無料の託児所を設置します。定員は10名です。利用をご希望の方は、以下のご案内をご確認のうえ、必要事項(お子様の年齢、人数、利用希望日時、伝達事項)を連絡事項欄にご記入ください。折り返し、事務局より詳細なご案内を差し上げます。
本サービスはスタッフの都合上、日本語での対応のみとなりますのでご了承ください。


 ● 託児所ご利用案内(PDF)


A free childcare center will be set up at the venue during the conference. Maximum number of children is 10. If you wish to use this service, please check the above guide ”託児所ご利用案内(PDF)” and fill in the required information (age of children, number of children, desired date and time of use, and any other information you wish to convey) in the Any Questions or Communications box.
Please note that due to the availability of childcare staff, this service is available only in Japanese.